Rebranding TVR si CEC Bank, CFR cand?

Sunt cateva lucruri care ma fac mandra de Romania si le contrabalansez tot timpul cu cele care au ramas in urma si ma deranjeaza zilnic.

Pe masura ce crestem ca tara o parte din marile companii romanesti sunt nevoite sa creasca o data cu piata sau sa moara. Ma bucur ca sunt companii care inafara de supravietuire isi doresc sa fie si competitive pe aceasta piata. Uitandu-ma la procesele de rebranding mi se pare ca au reusit, cel putin din punct de vedere al imaginii:

 

TVR – care dintr-o televiziune invechita au ajuns sa fie “Imaginea timpului nostru” . Am incercat sa caut pe google vechea sigla TVR si nu am gasit-o decat in studiul de caz de pe Identity Works http://www.identityworks.com/reviews/2004/tvr.htm

Studiul de caz in versiunea agentiei de branding mama pentru rebrandingul TVR:

http://www.brandient.com/ro/portofoliu/studii_de_caz/tvr/

 

CEC – care a inceput sa rasnesca cu sloganul “Hai ca se poate!”. Si-au asumat pozitia de banca invechita si au plecat de acolo. Un rebranding sincer care pe mine m-a impresionat.

Mai multe despre:

http://www.brandient.com/en/portfolio/case_studies/cec_bank/

http://www.identityworks.com/reviews/2008/CEC%20Bank.htm

 

Ce se intampla cu CFR?

N-am mai mers demult cu trenul, dar intre timp am incercat IC-ul, care e mai confortabil si acceleratul, care mi s-a parut iar schimbat. Ne apropiem de un confort uman, dar ce facem cu imaginea?

 

 

 

Mark your way !

2 Răspunsuri to “Rebranding TVR si CEC Bank, CFR cand?”

  1. takeda Says:

    Draga Silverkit, problema cu ambele exemple tin de „lupu’ isi schimba parul”. IMO… In sensul ca, da, poti sa schimbi un brand, o infatisare de sediu, chiar un sistem de internet banking… serviciile? not really… hai sa ne gandim mai departe, in zona de marketing pur: ce nisa are cec-ul? care e profilu’ clientului CEC? cat poate sa atraga din clientela lui ING, for instance? sau chiar a BRD-ului?! sau chiar a BCR-ului… nu mai zic de banci cu adevarat inovative.
    Bottom line: eu cred in puterea capitalului privat. Nothing more, nothing less! In ceea ce priveste capitalul autohton, prefer sa gandesc in termeni de „talente” locale tinere. Nu pot sa fac apel la valorile CEC, chit ca au o istorie de peste 100 de ani. Si Lehman Brothers au trait peste 138 de ani. Si ce brand aveau…
    uite, daca e sa completez imaginea cu opinia liderului de branding global:

    http://www.businessweek.com/magazine/toc/08_39/B4101global_brands.htm?chan=magazine+channel_in+depth

  2. silverkit Says:

    Este foarte important continutul si nu numai ambalajul, de acord cu tine. Eu sunt multumita de modul in care s-au pozitionat cele doua companii. Si asta a fost aportul agentiei de branding. Un proces de rebranding poate merge pana la strategie sau chiar cel mai indicat sa incepa cu asta. In cazul TVR am observat schimbari majore si in grila de programe. Deci au inceput si continuat intr-o linie ascendenta. La CEC Bank e deocamdata lauda, care mi se pare adaptata pozitiei lor, vom vedea daca se redreseaza cu adevarat. Mai mult de atat, adica sa intru in detalii cu legatura la servicii, referitor la CEC Bank, nu ma pricep, dar tu cu siguranta poti sa le dai o nota la designul interior🙂.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: