Avanpremiera

Este o abordare backstage a unui proiect important la care s-a lucrat „pe branci” incepand in vara. Nu am toate datele proiectului ci o viziune subiectiva a unui om care traieste alaturi de un alt om. Din cand in cand, acest alt om este Felix Aftene si eu devin omul de langa Felix Aftene, adica sotia lui🙂. Drept pentru care ma alatur o data viziunii lui artistice, dar si presinunii dinaintea unei expozitii sau lansari de acest gen.

Am noroc ca imi place ce face si nu analizez lucrarile lui in functie de canoane artistice, ci pur si simplu din prisma trairilor pe care le am eu sau simt ca le-a avut el pentru fiecare noua lucrare.

La prima vedere pare un proiect simplu, dar este o casula a timpului care spune mai mult decat Iasi, 600 de ani impliniti, si este in acelasi timp un reper in viitor pentru ce este Iasul in prezent. Nimic mai simplu, nu?🙂 Fiecare simbol prezent in lucrare semnifica ceva, care pe ansamblu reprezinta Iasul.

Proiectul in sine este o capsula pozitionata in fata Primariei Municipiului Iasi in care vor fi pastrate si dezgropate peste 50 ani cateva elemente simbol ale Iasului din acest moment. Ce anume va contine capsula voi scrie maine, mai detaliat, pentru ca astazi la ora 17.00 este lansarea oficiala. Pe scurt, „Capsula timpului” sau „Chivotul memoriei”, este atat o lucrare de arta in bronz, semnata Felix Aftene, ce este de ieri prezenta in fata primariei, cat si o lucrare multimedia creata de Rofilco cu Iasul + alte cateva obiecte simbol semnificative.

Sa revenim mai aproape…in familie. Am savurat diminetile acestei toamne pentru ca le-am petrecut impreuna cu el, eu fiind putin mai matinala😀, dar nu stiu el cat a savurat noptile din ultima perioada. Deja se punea problema pe cine sacrificam…cum eu nu sunt de sacrificiu😛 si Mesterul Manole e clar o legenda, lucrarea in bronz a trebuit turnata mai mult decat de 3 ori. Daca ar fi sa gandesc tehnic lucrarea are 18 aripi, 6 sceptre si o cupola. Fiecare element a fost turnat separat, de mai mult de 2 ori, ajungandu-se chiar si la 5 ori….mmmm…fara sacrificii mai mari, ramanand totusi doar in registrul mult stres si munca, am scapat cu viata si eu, dar mai ales el.

Acum, cand scriu, el se invarte pe langa mine sa caute ceva ce a uitat…dar n-a uitat nimic, totul e ok, sunt emotiile dinaintea evenimentului. Ii urez mult succes si chiar il pup acum cu noroc!:) A plecat.

Revin: am facut o selectie din imaginile pe care le-am gasit pe calculator. Uite ce a iesit

Chivotul memoriei, Capsula Timpului - Iasi 600

Chivotul memoriei, Capsula Timpului - Iasi 600

Etichete:

3 Răspunsuri to “Avanpremiera”

  1. takeda Says:

    ii doresc sa fie un succes!

  2. silverkit Says:

    multumim, a fost un succes, emotiile au trecut…:)

  3. takeda Says:

    despre asta era vorba? foarte fain!

    candva, in liceu, cand ma chinuia facerea artistica (din fericire pentru omenire s-a terminat repede🙂 ) visam sa fac un monument sub forma a doua aripi inegale si in planuri diferite, daca pot sa zic asa… ideea era a unui porumbel/ pescarus care vroia sa zboare si in sus si in lateral in acelasi timp… citeam Cioran la vremea aia.

    tarziu insa ideea mi s-a parut smart. doar ca pierdusem entuziasmul tineretii si devenisem ceva mai materialist.

    acum, ca am vazut aripile lui Felix, mi-am dat seama ca ceva-ceva aveam in minte…

Lasă un răspuns

