Spiritualitate

Avem un oras plin de spiritualitate de cateva zile si va mai continua asa inca vreo doua. Iesienii, in perioada asta ori profita de evenimentele specifice din aceste zile, ori se ascund in case si nu mai ies pana cand normalitatea va fi iar prezenta pe strazi.

Nu cred ca am ratat in nici un an aceasta sarbatoare si pot spune obiectiv ca modul de organizare s-a schimbat benefic si vizibil de la un an la altul. Pe la 13 ani, cand am stat prima si ultima data la coada de la Mitropolie cu gandul de a-mi sfinti haina de pe mine inainte de examen, erau cu 80% mai putin pelerini decat sunt acum si cu 80% mai mult balci pe strazi decat vad acum. Era un eveniment neorganizat, se inchiriau spatii pe strada sau nu, Bd. Stefan cel Mare era blocat 4 zile, trompetele, balonase, luminite si alte nimicuri care n-aveau nici o legatura cu Iasul si cu Sf. Paraschiva, defilau in fata Mitropoliei. Asa imi amintesc eu ca se intampla atunci si multi ani dupa.

Ieri, am primit o harta a Iasului in sarbatoare, care arata asa:

Se gaseste la un centru de informare situat in strada, in fata Primariei. Este de fapt un pliant cu atestarea documentara a Iasului, adica cea de acum 600 ani, care contine si programul evenimentelor + harta sarbatorilor. Imi place, nu se remarca grafic prin nimic, dar ca si pelerin si ca iesean ma bucur ca exista o informare minima despre sarbatoare. Cati dintre cei care au venit in Iasi credeti ca stiau ca implineste 600 ani? Sau mai bine zis, care e acel turist care a venit acum sa viziteze Iasul, fara sa aiba ca scop atingerea vindecatoare a Sfantei Paraschiva? Suntem un popor crestin, iar religia este un mod de viata. Cu totii avem nevoie de vindecare a sufletului si/sau a trupului si fiecare isi poate alege sursa. Cei care au ales acum Iasul, vin pentru Sfanta Paraschiva, dar cred ca vin si pentru frumusetile pe care le ofera orasul toamna.

Am cateva imagini de la Targul Mestesugarilor vizitat ieri. Daca va uitati pe harta este in fata Palatului Culturii. Celelalte atractii le gasiti pe www.sarbatorileiasului.ro

Etichete: ,

Lasă un răspuns

