Contractul de echipa – Introducere

Comunicam emotional. Indiferent de situatie, persoana careia ne adresam, profesie sau varsta, reactionam in primul rand instinctual. Chiar daca obiectivul ne spune ceva, subiectivul are tot timpul o putere mai mare, pentru ca orice reactie este trecuta prin filtrul personal. Daca inainte de a citi mai multe despre emotie categoriseam persoanele din jurul meu in echilibrate si mai putin echilibrate, acum imi place sa cred ca au un coeficient de inteligenta emotionala mai crescut sau mai scazut, dar acesta este prezent la fiecare dintre noi.

M-am surprins intr-o discutie recent, cu un om al legii, care ia ultimele decizii la o dezbatere. Si nu pentru ca isi doreste neaparat sa aiba ultimul cuvant, ci pentru ca natura profesiei presupune asta. Este judecator. Pe cati dintre noi nu ii sperie sala de judecata? Chiar daca nu ai facut o infractiune, cand treci pe langa tribunal te ia cu fiori si urmatorul lucru la care te gandesti sunt bani, criminalitate, inchisoare…si mai putin dreptate…cel putin asa vad eu lucrurile. Cum te simti cand acest judecator iti spune ca in momentul in care este in sala de judecata incearca sa creeze o atmosfera distinsa pentru ca cei care participa sa nu mai fie atat de incordati. Cine, inafara de judecator mai are puterea de a detensiona atmosfera incarcata de infractiune a unei sali de judecata? Ce obtii daca ajungi la un stadiu scazut de incarcatura emotionala negativa si procesul decurge in termeni legali, dar si cu mult bun simt in sensul dreptatii? Se stie ca legea e interpretabila si atat judecatorul, avocatul si procurorul se bazeaza pe asta. Dar mai e ceva, dincolo de legea scrisa, exista acel adevar pe care il stim cu totii. Si oricat de sireata ar fi interpretarea legii, acest adevar rasufla. Deci, judecatorul, poate lua o hotarare bazata pe lege si pe acest adevar, sau din contra hotararea sa fie opusa adevarului stiut de toti si in acelasi timp sa fie bazata de lege. Unde am ajuns? La emotie, la om si nu la functie, la subiectiv si nu obiectiv. Iar acesta interpretare a mea este pur subiectiva.

E clar, as putea spune ca imi gasesc aliati in zona sustinerii emotionalului cand vine vorba de comunicare si rezultat. Cum la un rezultat bun se poate ajunge pe mai multe cai, eu am ales calea inteligentei emotionale, a analizei tranzactionale deci calea subiectiva si empatica de a comunica. Fac o paranteza aici pentru a va povestesc de ceea ce cred eu ca reprezinta calea mea. Are legatura si cu deviza “Mark your way!”. Voi face un grafic, dar deocamdata explic. Eu sunt o linie evidentiata, adica am un traseu liniar oscilant care intra pe alte linii, in functie de dezvoltare si cunostinte noi. Este un cadran al vietii mele. Voi puncta la un moment dat momentele in care am schimat linia, dar asta ar insemna sa dezvolt un cadran cuantificabil in timp, urmeaza…

Raportandu-ma la mediul organizational, am sa vorbesc despre contractul de echipa.

Va urma…

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

