Oamenii de munte

Nesperat! A fost weekend de vis, mai mult decat mi-am inchipuit joi ca va merita. Vineri am facut cateva configurari legate de cazare pentru ca acolo unde vroiam sa stam initial era full in prima seara.

In ciuda ploii de pe drum, am ajuns vineri seara intr-un loc foarte fain, la Pensiunea Cristina din Frasin, la 7 km de Gura Humorului. N-as putea spune ca am gasit-o chiar usor pt ca indicatiile gazdei, nea Mircea, un veritabil om de munte, sunau cam asa: „De la Primarie, faceti dreapta, apoi urcati si faceti stanga, mai urcati putin si faceti dreapta..si ati ajuns..” :)))

Ca sa va faceti o impresie, nea Mircea e un batranel calm, care, la orice ii spui, iti raspunde afirmativ…totul era atat de simplu incat imi starnea semne de intrebare…

Prin urmare, ne-am pierdut si am dat tel.: ii spun „Nu cred ca am ajuns…”, el:”Da unde sunteti…?”, eu:”Pai nu stiu, sunt case…”, el: „Pai daca nu stiti, eu de unde sa va iau?”:))))) Varza…nu e ca la oras..aici, 2 dreapta si una stanga, au alta valoare si ca reper pe intuneric ai numai casa mare, mica sau mijlocie ..ne-am dat intalnire pana la urma la o rascruce de drumuri…si de acolo am mai facut vreo 4 dreapta intercalate cu 5 stanga…si am ajuns aici:

de dimineata

in balcon

in balcon

mic dejun

mic dejun

vedere din balcon

vedere din balcon

nea Mircea

nea Mircea

A meritat pe deplin, mai venim…

A doua zi am stat la pensiunea mult dorita, Hildes, in Gura Humorului…unde din doi am ajus sa fim sapte turisit dorinici de aer curat si voie buna.
Pentru ca au site, www.lucy.ro, m-am alintat si am ales exact cazarea dorita, adica in apartamentul Rustik din Bordei.

bordeiul

bordeiul

)

ograda:)

restaurant exterior

restaurant exterior

restaurant interior

restaurant interior

La toate astea pluteaza aerul, peisajul toamnei la munte, lumina blanda si parca ultimele urme de caldura ale toamnei. Toate impreuna ne-au permis sa avem un weekend occidental la noi acasa.

Traditie gustata: dulceata de agrise, dulceata de cirese albe amare, duceata de visine, papanasi fierti cu scortisoara, hribi cu smantana, coltunasi, suc de mere proaspat, sirop de muguri de brad (primit o sticla si la pachet), paine de casa si tot felul de prajiturele….miam miam…

Traditie imbracata: o ie de la Voronet, din lada de zestre. Acolo mai erau, dupa vorba celui care vinde: „Ii barbatesti care se incing la mijloc cu brau de lana”🙂

brau de lana

brau de lana

Mult respect pentru oamenii de munte care isi pretuiesc gospodaria!

Etichete: , , ,

Lasă un răspuns

