Cu Noica la un ceai

Aseara am petrecut 30 de ani impliniti de sora mea. Ne-am distrat in familie si intre prieteni. Am beneficiat de „sprijinul” celor mai fantastici verisori si am dansat parca suparati pe picioarele nostre.
De fiecare data cand vine verisoara mea in vizita, fapt care se intampla destul de rar, am senzatia ca se poate. Nu conteaza ce, dar se poate. E atat de naturala in comportament si pura in simturi, incat imi transmite o stare de bine si empatizez mereu cu ea in acest sens.

De dimineata ne-am trezit tarziu, am lungit o cafea cu discutii pana la ora unu.

Garfi care il vana pe Canareto

Garfi care il vana pe Canareto

Apoi ne-am dat intalnire vis-a-vis de atelierul lui Felix la o librarie, asa cum imi place mie, unde se poate bea un ceai si citi o carte. Ajunsi acolo m-a atras din start, nu stiu cum de ce, Jurnalul filozofic al lui Constantin Noica. Am ridicat-o de pe raft, am citit descrierea de pe spatele cartii …si m-a prins. Cum sa nu te prinda o fraza de genul: „…Stari de spirit, asta trebuie dat altora; nu continuturi, nu sfaturi, nu invataturi”.

Asa mi-am inceput discutia cu Noica la un ceai savurat in librarila Avant-garde de pe Lapusenanu. Ei spun ca „Good books need good taste”. Asa si a fost la propriu. Am luat un ceai de fructe cu un nume alambicat pe care nu mi-l mai amintesc, dar „taste-ul” era foarte bun.

Librocafe, adica Avant-garde

Librocafe, adica Avant-garde

Verisoara draga

Verisoara draga

Felix si Madi s-au uitat in albume foto si mi-atrageau atentia din cand in cand sa vad cate o imagine. L-am recunoscut pe Araki, un fotograf japonez renumit, iar pentru mine unul extrem de amuzant si traznit, a carui poze va recomand sa va uitati, dar incercati sa vedeti partea artistica si umorul imaginilor.

Autoportret

AutoportretAraki

 

Araki 1

Araki 1

Araki 2

Araki 2

Sunt cele mai cuminti poze, daca vreti sa vedeti mai mult, dati un search pe google sau uitati-va intr-un catalog Tachen.

Revenind la Noica, cel cu care ma conversam in timp ce-mi savuram ceaiul, am descoperit ca sunt intru totul captata de ce scrie. Imi plac filozofii pentru ca nu imbatranesc niciodata, nu le poti ghici varsta citindu-le operele, adica au un spirit liber, si daca nu-l au, cam asta cauta, o libertate in gandire. Deci mi-am cumparat cartea, pe jumate citita si am extras cu ajutorul tehnologiei, cateva idei:

„Filozofia nu e posibila decat in oras, printre oameni, pe pietele acelelea de care nu se dezlipea Socrate…Puneti etaje peste etaje, suprimati gradinile – si undeva, langa o scara de seviciu, se va naste un filozof.”

„In Franta aceasta unde se vorbeste atat de mult despre iubire, nu cumva lipseste dragostea?”

„Cata tristete trebuie sa fie in inima celor care, incepand sa scrie o carte, stiu ce vor spune acolo! Un om care nu invata nimic faptuind e un surd punand intrebari al caror raspuns il stie; e un turist modern plecand sa vada peisajele cu aceiasi ochi cu care le vazuse acasa fotografiile.”

Si pentru ca am vorbit recent de subiectiv:
„Oamenii acestia cred ca faci un paradox cand spui ca un pod sau o locomotiva nu sunt ceva concret, ci o simpla abstractiune aplicata, o abstractiune materializata….Treaba lor in definitiv. Fiecare se misca in universul in care-i place.”

Si pentru Takeda, care face un experiment de bunatate:
” Ce nu intelege omul moral e ca morala lui e o cale. Daca a inceput sa fie bun, trebuie sa fie mai bun…Ai un munte de virtuti? Foarte bine; sa mai ai inca una. Nu poti? Atunci nu-ti ramane nimic…Sa renunt atunci la bruma de morala pe care o am? – Incearca, daca-ti da mana!”🙂

Mark your way!

Etichete: , , ,

Lasă un răspuns

