Pasiune pentru dans – tango moments

Dansul nu minte. Este cea mai frumoasa forma de comunicare intre doi parteneri. Nimic din ce e spus nu mai are valoare, atunci, in momentul dansului. Inafara de partener, te redescoperi pe tine, alaturi de el, pentru ca el este cel care conduce….din pacate:). Dar acesta e dansul in doi, o joaca de sentimente, de putere, trairi intense, bineinteles cu partenerul iubit. Pentru cei care il practica din pasiunea pentru dans, se schimba interactiunea cu partenerul in sensul gasirii unui echilibru, armonie, in doi, pe ritm.  

Mi-am ales sa imi amintesc astazi de dansul pasiunii, cel pe care englezii l-au refuzat initial ca dans de societate, considerandu-l mult prea erotic. Vin de la Bucuresti si mergand in drum spre Iasi m-am intors in timp, pe cand aveam vreo 12 anisori si multa energie. Mi-a placut tot timpul miscarea si am descoperit ca se completeaza impreuna cu muzica. Asa am ajuns ca dupa gimnastica si karate sa ma inscriu la dans modern. Urmatorul pas, catre dansul de societate a fost unul perfect pentru mine, atunci. Imi placeau ritmurile alerte de jive, samba, cia cia, dar si romanticul rumba. Mai putin mi-au atras atentia tango si vals, pentru ca le consideram plictisitoare. Nu aveam rabdare sa le inteleg….si ce trairi intense puteam eu sa am la 12 ani, era o joaca, doar atat.

Intre timp am mai crescut, cred, si am reluat acum vreo 3 ani vechea pasiune pentru dans. Am inceput un curs care mi-a reamintit de miscarile specifice. Mi-am imbogatit portofoliul cu salsa si tango argentinian, destul de diferit de cel pe care il invatasem eu. Daca la jive, samba si cia cia, te mai poti „batzai” si individual, la vals si tango partenerul este vital dansului. E important ca el sa stie cum, iar tu sa ai incredere in pasii lui. Cam pe asta de bazeaza si dansul lui Al Pacino din Scent of a woman. Chiar daca nu este unul profesionist, este exact asa cum trebuie.

Tangoul argentinian l-am descoperit impreuna cu muzica. Este important sa dansezi pe o melodie care te invita la dans. La cursuri am ascultat pentru prima data Libertango, Piazzola. Aceasta piesa m-a determinat sa vad filmul lui Sally Potter, „Tango Lessons”, film care iti solicita multa atentie, iar secventa de mai jos merita pe deplin:

Pentru ca nu se aude prea bine Libertango in secventa de mai sus, Astor Piazzola are o interpretare live aici:

Da, tangoul argentinian prinde usor o tenta erotica, dar este cea mai pura dintre toate. Tangoul poate face dintr-un simplu dans fara atingeri erotice un dans al pasiunii, bineinteles pentru cei care se lasa introdusi in aceasta atmosfera. In acest sens este dansul lui Antonio Banderas in Take the lead:

Un spectacol dat de profesionisti, doar pentru vizitatorii peste 18 ani:

Cred ca tocmai m-am automotivat sa reincep dansurile. Ne vedem in curnad pe la cursuri….

Etichete: , , ,

Lasă un răspuns

