Ries brand

Am participat pe 5 noiembrie la Conferinta Ries, „Marketing in a brand-crazed world”, organizata de Antena 1.
Mi-am dorit sa merg la acest training pentru ca m-au atras speakerii si programul trainingului:
Sesiunea 1 – Posibilitati nelimitate de a construi noi marci. 
Sesiunea 2 – Strategii pentru intarirea marcilor existente.
Sesiunea 3 – Noi tehnici de executare a strategiilor de Branding.
Sesiunea 4 – Capcane de evitat in procesul de brand-building.

Ries devine un nume cunoscut cand vine vorba de branding. Personal auzisem de ei citind 2 dintre cartile lansate pe piata: „Cele 22 de legi imuabile ale marketingului” si „Cele 22 de legi imuabile ale brandingului” .

Am spus „da”, ma intereseaza sa aud ce spun cei mai populari specialisti in branding si asa m-am inscris. L-am considerat ca pe un „concert” ce-mi va aduce un plus de motivare si informatie in activitatea mea de marketing.

Urmatoarea etapa a constat in documentare. Am vazut cateva prezentari, am intrat pe blogul lor si prima senzarie a fost de „american show”.

Ries brand

Ries brand

I-am asociat imediat cu Donald Trump si Jay Leno. Oscilam intre bucuria de a ma intalni fata in fata cu maestrii si retinerea data de modul generalist-subiectiv-superficial in care am vazut ca vorbesc si categorisesc brandurile. Aici intervine anturajul. Modul in care s-au pozitionat ca si consultanti m-a determinat sa ascult cu atentie ce au de spus. Am regandit impresiile si le-am adaptat dincolo de puternica influenta americana, la activitatea mea. Se pare ca sunt in targetul brandudului Ries.

Conferinta a inceput in forta, si poate nu intamplator in ziua imediat urmatoare alegerilor din America.
L-am cunoscut din alta perspectiva pe Obama, fiind considerat un puternic brand american. Presedintele a deschis sesiunea 1: endless opportunities to build new brands.

Strategia brandului Obama s-a bazat pe cuvantul „schimbare” („change”).
schimbare vs experienta – Obama vs. McCain, Pepsi (New generation) vs. Coca-Cola (The original, traditional)

Obama Pepsi generation

Obama Pepsi generation

 

Pepsi / Obama

Pepsi / Obama

Pozitionarea fata de competitiori:
Slogan McCain – „Country first: reform, prosperity, peace”
Slogan Hilary – „Solutions for America”
Slogan Obama – „We can believe in CHANGE” – miscare strategica – un singur cuvand in mintea consumatorului.

Poate nu degeaba, Barack Obama a fost desemnat marketerul anului la conferinta anuala a Advertiserilor din Statele Unite, depasind branduri puternice ca Apple si Nike.

La o cautare pe google images „Obama change” am gasit o multitudine de imagini. N-as putea spune ca s-a intamplat la fel cautand „Hilary solutions for America” sa „McCain country first”.

Ce concluzie am tras de aici?  – One word in the mind of the consumer – de aceasta data a fost „Change”.

Un alt exemplu interesant de notorietate este ca iPod-ul este mai popular decat berea, printre studenti.

iPod vs beer

iPod vs beer

 

iPod beer

iPod beer

Au urmat apoi multe exemple legate de:
1. Cum si de ce sa te pozitionezi in mintea consumatorului ca fiind primul – First in mind. First in market.
2. Legea profitului: To make money, you need a brand – Nu faci bani vanzand produse, ci vanzand branduri.
3. Legea extensiei: Extensiile de linie, slabesc puterea brandului – One product. One market. One distribution system.
4. PR-ul ajuta bradul sa devina credibil, iar advertisingul intareste credibilitatea.
5. Forma si culoare: pentru a putea fi usor de recunoscut este important sa ai o sigla care sa fie echilibrata vizual. Brandul sa fie asociat cu o singura culoare, diferita de cea a concurentei.

Fiecare sesiune a avut 300 de slideuri, deci in total vreo 1200 de slideuri in 6 ore. Pare obositor, dar au reusit sa ne capteze atentia pe toata perioada conferintei.

Costul afisat al unui „concert” este de 60000$ pentru Europa. Participarea la conferinta a costat 280 euro de spectator si in sala nu parea sa fie mai mult de 100 oameni. Ma asteptam sa fie mult mai multi participanti. Intr-adevar, informatiile prezentate la conferinta iti sunt la indemana, un specialist in domeniu le poate culege singur. Dar totusi, o viziune a celor care reusesc sa fie in topul consultantilor de strategie de marketing si branding, spun eu, merita ascultata. Acum am spus prezent si mi-a placut. Data viitoare vom vedea.

Etichete: , , , ,

4 Răspunsuri to “Ries brand”

  1. Takeda Says:

    inca ma lupt cu aceasta convingere, conform careia mintea noastra e o cutie neagra cu sertare pe care unul sau altul le ocupa cu mesaje publicitare.
    eu cred mai mult in fundamentale.

    iar faptul ca cineva castiga din faptul ca imi spune ca emotia e mai presus decat ratiunea… ma descumpaneste! ma refer la Ries fellows. ma uit la poza pusa de tine pe post… citest ce fata lor moebusu’ si orele fara numar petrecute in fata oglinzilor pentru a inspira bunastare si self-confidence.

    nu vreau sa dau jos energia articolului tau… ba dimpotriva, din ianuarie ma apuc si de specializarea de marketing de la MBA🙂 doar ca, mult din ce ni se intampla azi e rezultatul acestui demers.

  2. silver Says:

    As vrea sa-ti spun ca nu este adevarat, dar asa este. Brandurile formeaza trenduri si stiluri de viata si imi place sa cred ca lucreaza la nivel emotional. Este o forma de manipulare in masa, mesajele transmise actioneaza in subliminal. Diavolul se imbraca de la Parada, nu?

    Iar stilul american de transmitere a informatiei (vezi filmele) este unul atat de fals si indreptat spre comercial incat creaza din ce in ce mai multa repulsie. Europenii gusta din ce in ce mai putin showrile de gen in care toata lumea este fericita si foloseste aceleasi produse recomandate de mr. X.

    Daca te uiti la Ries report http://www.riesreport.com/ vei hotara dupa 30 de secunde ca cineva te considera prost. In spatele acestei abortari, stau niste mesaje bune de utilizat, daca ai rabdare sa asculti pana la capat.

    Toata conferinta a fost intr-o nota comerciala, studiata, si din aceasta cauza am considerat-o un „concert”.

    L-am considerat totusi un concert important pentru mi-am reamintit cateva aspecte, intr-o forma exemplificata si cu diferite abordari. Deja am inceput sa aplic din ele.

    Intreaba-ma ce cred despre emisiunea lui Oprah….personal, efectiv nu suport indobitocirea in masa…dar daca ma intrebi ca specialist de marketing ce cred, iti voi raspunde altceva. Si nu e ipocrizie, ci pozitionare.

    Comercialul inseamna vanzari…Daca primul cuvand asociat Amercii era pt mine „showbiz”, acum a fost inlocuit cu „criza”. Se desumfla balonul…si se sparg oglinzile care ne arata mai mult decat suntem…dar dupa ce trece valul, se vor umfla din nou baloane si sterge oginzi. Si totusi cine stie ca nu trebuie sa se opreasca din sters si lustruit, isi va mentine imaginea asa cum doreste sa fie vazut.

    Mark your way!

  3. takeda Says:

    si apoi… nu stau cam apropiati pentru o relatie tata-fiica?🙂 (aici am fost Dorel🙂 )

  4. silver Says:

    N-am ales din intamplare poza aceea🙂 Chair esti atent la detalii…nu ca as fi avut vreun dubiu.

    Tot din categoria Dorel:
    1. De ce „prescurtare” este un cuvant asa lung ?
    2. De ce soldatii Kamikaze purtau o casca ?
    3. De ce se sterilizeaza acele cu care se fac injectiile condamnatilor la moarte ?
    4. Care este sinonimul cuvantului ” sinonim” ?
    5. De ce nu exista mancare de pisici cu gust de soarece ?
    6. Daca nimic nu se lipeste de teflon, cum e lipit teflonul de tigaie?
    7. De ce balerinele merg mereu pe varfuri ? Nu ar fi mai simplu sa angajeze balerine mai inalte ?
    8. Vreau sa imi cumpar un bumerang nou. Cum pot sa scap de cel vechi ?
    9. De ce localurile deschise non stop au incuietori ?
    10. De ce avioanele nu sunt fabricate din acelasi material din care sunt facute cutiile negre ?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: