Intrebari existentiale: „De ce?”

De cand au inceput sa ma pasioneze subiecte de genul „inteligenta emotionala” sau „analiza tranzactionala” sunt mai atenta la conversatiile pe care le port, dar si la cele din anturaj.

Am auzit recent si imi place cum suna: „Cat de tare m-a putut enerva omul asta, in 2 min!”. As putea spune ca am trecut deseori prin aceasta stare de enervare la minut🙂. Dar cine nu a testat-o? Sunt cativa factori care ne scot din sarite, dar si persoane care sunt in spatele acestor factori. O parte realizeaza ce fac si se incarca din rezultate. Mai sunt si cei care nu realizeaza ca te-au deranjat, suparat, enervat cu un gest, vorba, actiune. Ma incadrez destul de des in aceasta grupa, sa-i spunem grupa „ce-am facut?”.

Una dintre intrebarile care, adresata fara a cere un raspuns tehnic, poate duce la un grad de enervare ridicat si a unui raspuns agresiv, este „De ce?”. Din aceasta categorie fac parte:
„De ce ai facut…?”
„De ce faci…si ce te determina sa nu faci…?”
„De ce s-a intamplat…?”
Este un interogatoriu negativ ce blocheaza respondentul in trecut, cautand motive, pentru ceva ce a facut gresit. Dar ce-ar fi sa caute in viitor solutia, in genul „Ce ai putea face sa…?”

Intrebarile existentiale ale copiilor peste 2 ani, in genul „De ce e cerul albastru?”, „De ce iarba e verde”, „De ce trebuie sa ma duc la gradinita”, … sunt naturale, se focuseaza pe rabdarea si creativitatea parintilor in a le raspunde, iar unele nu vor avea niciodata un raspuns general valabil:).

Ce ne facem cu adultii copii care se intreaba constant „de ce eu?”, „de ce mi s-a intamplat…?”? Raspunsul poate fi gasit in Coaching

Am vazut recent un film de scurt metraj, cu titlul „Why”, care a fost nominalizat la Thinksync 2008. L-am adus si pe blog, pentru ca marcheaza foarte bine aceasta intrebare existentiala: WHY?

Mark your way!

Etichete: , , ,

Lasă un răspuns

